Lid van de Kon. Vrije Bie

lid zijn van de Kon. Vrije Bie heeft  een waaier aan voordelen.

Wat heeft uw vereniging te bieden?

Een eigen tijdschriftje: “Imkertijding” - A4 formaat, tweemaandelijks
Het kondigt de eigen activiteiten aan, leeft mee met het reilen en zeilen in onze imkerfamilies , maar het speelt kort op de bal wat de laatste info, praktijktips betreft.

Praktijkoefeningen in een ruime lesstand.
De knepen van het bijenhouden leer je door praktijkervaring uit te wisselen. Op onze bijenhal staan voldoende bijenkasten bevolkt met zachtaardige bijen ter beschikking! Op zondagvoormiddag van 9.30 tot 11.30

Aanbod van degelijk teeltmateriaal.
De Vrije Bie beschikt over meerdere raszuivere Carnica-teeltmoeren, die jaarlijks aangevuld worden. Jaarlijks worden een drietal overlarfdagen georganiseerd, de leden komen dan jonge larfjes en aangezogen doppen afhalen. “Zachtaardige bijen” zijn een must wil je kunnen genieten van je bijenvolken, zeker in een buurt.

Uitlenen van materiaal.
Een compacte honingslinger in edelstaal kan gratis uitgeleend worden. Beginnend imkers kunnen ook opgestart worden met een bijenkast ter beschikking gesteld door de vereniging. Een demonstratiekast nodig voor een tentoonstelling, spreekt ons aan. Ook siliconen vormen voor het gieten van sierkaarsen zijn uitleenbaar.

Videotheek en bibliotheek.
We beschikken over een ruim aanbod van videofilms en DVD’s over de bijenteelt. Ook boeken en tijdschriften kunnen opgevraagd worden. Het ontlenen is gratis.

Honingetiketten.
De imker bezit honing van de beste kwaliteit! Een mooi honingetiket mag dan ook zijn honingpot sieren (trouwens verplicht door FAVV!).
Geen nood: uw vereniging biedt u gratis 50 etiketten aan, ze zijn kant en klaar gepersonaliseerd met uw gegevens. Meer etiketten gewenst, ook dat kan kant en klaar geleverd tegen een prijs waarvoor je niet eens blanco etiketten kunt aankopen.

Nieuwjaarsreceptie.
We starten het jaar met een gezellig samenzijn. We tikken het glas op het nieuwe jaar , genieten van versnaperingen en taart. Het is een traktaat van uw vereniging.

Vergaderingen.
We hebben ook een aantal studievergaderingen waarop een spreker een actueel onderwerp aansnijdt.

Honingkeuring – Zoetemondjesdag
Fier over onze producten durven we die ook onderling vergelijken. Op deze activiteit genieten we ook van het lekkers met honing bereid en leren we de schatten of curiosa kennen die onze leden bezitten.

Culturele zondag.
Het moet niet altijd over bijen gaan daarom deze zondag, kan een wandeling met gids door Stad Brugge zijn, een bezoek aan een musea of op verkenning aan de rand van Brugge.

Ambrosiusfeest.
Wij houden nog de traditie van de oude gilden in eer, daarom blijven we trouw aan de viering van de patroonheilige Sint Ambrosius (7 december). Het is de ideale gelegenheid om in gedachten te verwijlen bij onze overleden leden.Verder op de dag is er een feestmaal en optredens in de namiddag voorzien.

A-lid

bijdrage: 28 euro op rek BE 78 0018 1151 2786  van "De Vrije Bie Brugge" (= een voordelige prijs vergelijk maar!!)

Genieten van al het hoger vermelde maar zijn ook geabonneerd op het tijdschrift van de Vlaamse Imkerbond, de overkoepelende organisatie. De bijenstand is ook aldus verzekerd voor aansprakelijkheid. Uw vereniging dient daarvoor 22 euro per lid door te storten aan de Kon.VIB.

B-lid

bijdrage: 6 euro op rek BE 78 0018 1151 2786  van "De Vrije Bie Brugge"

Genieten van alle voordelen hoger vermeld, zijn niet verzekerd en ontvangen geen tijdschrift van de Vlaamse Imkerbond.