Herfstvergadering

Op zaterdag 17 november  vanaf 19.00 uur hebben we weer een gezellig samenzijn

De leden kunnen  hun gesmolten was binnen brengen ( hoe we dat wensen komt nog meer uitvoerig aan bod in ons tijdschriftje, maar zuiverheid en gegoten in kleine blokjes is uiterst belangrijk).  We zullen ook een film kunnen bekijken over ... bijen natuurlijk.

Feest 75 jarig bestaan van de vereniging

Een vereniging die 75 jaar bestaat, dat mocht niet onopgemerkt voorbij gaan.  Op 9 en 10 november werd dat gevierd.

Op vrijdag 9 november  werden we ontvangen door schepen Mieke Hoste in de mooie gotische zaal van het stadhuis van Brugge.  Na de toespraken van de schepen, onze voorzitter Gilbert Janssens en Dom. Persoone, peter van de Week van de Bij, werden een aantal verdienstelijke leden gehuldigd en kregen we een drink aangeboden in de salons van het stadhuis.

Op zaterdag 10 november kwamen  heel wat van onze imkers met hun partner dan weer samen voor een receptie, gevolgd door een lekkere maaltijd en een gezellig samenzijn, opgeluisterd met wat muziek in zaal De Polder in Dudzele

Het vergde nogal wat werk om dit alles te organiseren maar het geeft ook voldoening te weten dat onze inspanningen door veel leden gewaardeerd worden.

Praktijkoefeningen en overlarfdagen

Op 13 mei, 3 en 17 juni ook op 1 juli  kwamen we  weer samen aan de bijenhal in het domein de Koude Keuken telkens vanaf 09.00 uur.

Verdeling wintervoeding

Op 1 juli

Gebeurt de verdeling van de collectief aangekochte suiker, suikersiroop en voedingsdeeg weer in de Jorchishoeven in Jabbeke

Meer info, later in ons tijdschrift.

Heerlijk Brugge

Op 27 mei

Verzorgde onze vereniging weer een stand op dit evenement dat volledig in het teken stond van voedselproductie met korte keten (tussen producent en consument).

De pas geslingerde lentehoning werd zeer gewaardeerd, in zo ver dat we volledig uitverkocht waren.  Een paar klanten van vorige jaar kwamen weer naar onze stand, wat het beste bewijs is van de kwaliteit van ons product.

'Doe het zelf' in de imkerij

Zaterdag 17 maart

Veel van onze nieuwe leden kopen meteen al van bij de start alles aan wat ze zouden kunnen nodig hebben.  Zo wordt imkeren een relatief dure liefhebberij, zeker wanneer we lezen in het tijdschrift van de KONVIB dat een derde van de nieuwelingen na een jaar al afhaken ... .

Op die avond bekeken we eens wat we allemaal zelf kunnen maken ( kasten,  raampjes, ....), goedkoper en evengoed of beter functionerend.

Verder werden de gegoten wastafels verdeeld aan de leden die hun was binnenbrachten op de laatste vergadering van 2017 en maakten we er weer  een gezellige avond van.

Activiteiten 2018

Zaterdag 27 januari  - 18.00  Nieuwjaarsreceptie

De talrijke aanwezigen dronken een glas op de gezondheid van al onze imkers en hun families en ook op een voorspoedig bijenjaar en zoals gewoonlijk was daar ook weer een versnapering bij voorzien.

Nadat we even de mensen herdachten die ons ontvallen zijn in het voorbije jaar, werd het programma voor het komende werkjaar voorgesteld.